UK
Розклад: Пн-Пт 9 - 18

Етичний кодекс спелеолога: альтернатива

1. Ставлення до колег.

1.1 Всі обов'язкові рішення приймаються при загальній одноголосній згоді (принцип
консенсусу). Якщо виникає суперечка, рішення відкладається до зближення
позицій.
1.2 Угоди повинні виконуватися.
1.3 Безпека не особиста справа кожного. Спелеолог, потерпілий від
зневаги до ТБ, створює проблеми колегам.
1.4 Обов'язок розвинених спелеоколективів - брати шефство над менш розвиненими
колективами.
1.5 У стосунках з колегами неприпустимі брутальність і хамство.
1.6 Ми не можемо давати оцінку рисам характеру колег, але даємо оцінку їхнім
учинкам.

2. Ставлення до печер.

2.1 Печери належать природі.
2.2 Є план - є печера.
2.3 Публікація результатів нових відкриттів у спелеологічній літературі -
прямий обов'язок дослідника печер.
2.4 Кожне відвідування печери людиною мимоволі приносить їй шкоду.
Обмежити цю шкоду до мінімуму - наше завдання.
2.5 У печерах неприпустимі будь-які пікніки, змагання та ін.
2.6 Нічого не виносити з печери, крім фотографій, нових відомостей і гарного
настрою.
2.7 Все, що в печеру занесене, - повинне бути витягнуте на поверхню.

3. Право першовідкривача (право першої ночі).

3.1 Печера не може належати якій-небудь фізичній або
юридичній особі.
3.2 Право ПЕРШОВІДКРИВАЧА належить секції чи будь-якій фізичній особі, що
знайшли (відкрили) нову, до того не відому печеру й заявили про неї у
встановленому порядку.
3.3 Така група осіб (особа) одержує титул "першовідкривача" і володіє
безумовним переважним правом займатися її дослідженнями одноосібно
за виконання наведених нижче умов.
3.3 Член УСА, (секція), який першим склав план печери й зробив її
опис, одержує титул "першодосліджувача" і має рівне з
першовідкривачем право, займатися її дослідженнями.
3.4 Якщо протягом трьох років дослідження не проводяться або не
приносять нових результатів, печера одержує статут дослідженої, і право
проводити подальші дослідження печери одержують всі бажаючі.
3.5 Якщо в печері, що має статус дослідженої, виявлять нове
продовження, то безумовне переважне право займатися дослідженнями
(знайденого продовження) одноосібно отримує людина (секція), що зробила відкриття.

4. Підготовка кадрів.

4.1 Ми не збираємося змінювати характер й основні риси особистості
вихованця, але навчити й змусити його поводитися належним чином у
будь-якій ситуації ми зобов'язані (з кодексу японських викладачів).

5. Надзвичайні ситуації.

5.1. УСІ ЖИВІ, ПОКИ НЕ ЗНАЙДЕНІ.

(Це можна включити в кодекс)

Лайно володіє однією чарівною властивістю: відкопати його ЛЕГКО, закопати
назад набагато складніше, а от забути - й зовсім неможливо.

Устави потрібно вчити не тому, що цього хочеться начальству для
самоствердження. Усі устави написані кров'ю і їх знати необхідно,
щоб у бою звільнити голову для більш потрібних речей.

Зі спелорозсилки (СМL)